کلاس راس ساعت 30/9 صبح مورخ 14/9/94 با عرض خیر مقدم توسط جناب سرهنگ رجبی مدیر کل محترم اداره خدمت استاد و کارکنان شرکت کننده در جلسه شروع و سپس برادر محترم  عبدالرسول کلانتری مطالب خود را به شرح ذیل بیان داشتند.

ادامه پاسخ سوال چهارم:

امام خمینی ره فرمودند: پرچمی که در خرمشهر خونین شد پرجم لا اله ا... بود.

همچنین ایشان در عملیات فتح المبین گفتند: من دست و بازوی رزمندگان که دست خدا بالای آن است را می بوسم و....

همچنین در عملیات طریق القدس گفتند:این فتح یک فتح الفتوح بود.

- در جنگ ارکان چهارگانه(نیروی انسانی- اطلاعات- عملیات- لجستیک) جمهوری اسلامی نسبت به عراق در حد پائینی بود. و اصلا قابل مقایسه نبود. از دید نظامی یک نیروی آفند کننده باید توان سه به یک داشته باشد . یعنی با سه گردان به یک گردان حمله کند. اما از ابتدا تا انتهای عملیات الی بیت المقدس استعداد نیروی انسانی ما کمتر از10000 نفر که در روزهای پایانی به کمتر از 5000  نفر تقلیل پیدا کرده بود. اما دشمن در این عملیات چیزی نزدیک به 15000 نفر کشته و زخمی و حدود 19000 نفر اسیر داشت.(بیش از سه برابر)

- سخترین مشکلی که ما در جنگ با آن روبرو بودیم شناخت جبهه حق وباطل بود. یک طرف ایران اسلامی با رهبری یک فقیه عادل و طرف مقابل سربازانی از یک کشور اسلامی (در بعضی از سنگرهای نیروهای عراقی که به تصرف ما در می آمد آثاری از نماز و دعا و در بعضی از آنها آثاری ازآلات قمار و شراب و... به چشم می خورد) ولی حضرت امام فرمودند: جنگ ما جنگ اسلام وکفر بود. و همین شبهه را برطرف می کرد.

- ارتش ایران در ابتدای جنگ مانند یک بدن زیبای بی سر بود چون بیشتر فرمانده هان رده بالای آن یا فرار کرده بودند و یا تصفیه شده بودند و مستشاران نظامی هم از کشور اخراج گردیده بودند.سپاه و بسیج هم که از نیروهای کم تجربه و بدون تجهیزات تشکیل شده بود. اما در فتح خرمشهر یک بالندگی و وحدت و همدلی بین سپاه و ارتش ایجاد شدکه تا قبل ازآن وجود نداشت.

ودر نهایت به واسطه همین وحدت و همدلی و راز ونیازهای شبانه رزمندگان با خدا و رهبری های پیامبر گونه حضرت امام خمینی (ره) و برکت خون شهدا خداوند سرنوشت جنگ را به گونه ای رقم زد که هیچکس باور نمی کرد.

لذا  حضرت امام خمینی ره فرمودند : خرمشهر را خدا آزاد کرد.

دیدگاه اسلام و مادی گراهها به نظامیان:

الف- دیدگاه اسلام: اسلام سربازان ونظامیان را به عنوان جهادگران و ایثار گران جامعه می داند و برای آنها ارزش زیادی قائل می باشد.

ب- دیدگاه مادیون: آنها معتقد هستند که نظامیگری یک درجه از زندانی بودن پائین تر می باشد و از دید آنها یک نظامی  مزدوری بیش نیست لذا در قبال جنگیدن حقوق و مزایایی دریافت می کند.

توضیح:

براساس همین دو دیدگاه مختلف می باشد که رزمندگان ما در جبهه بدون هیچ چشمداشتی فقط به خاطر رضای خدا تا مرز شهادت جنگیده و پیش می رفتند. اما سربازان عراقی برای نجات جان خود در سدد اسیر شدن یا فرار از معرکه بودند.

مقایسه ای بین رزمندگان اسلا و سپاه کفر:

الف- رزمندگان اسلام افرادی بودند که شب را با نماز و قرآن و ذکر خدا به سرمی بردند و همواره به جهاد می اندیشیدند. ولی سربازان کفر به استثناء تعداد قلیلی به دنبال هر گونه منکری بودند .

ب- رزمندگان ما اعتقاد به فرماندهی امام معصوم حضرت صاحب الزمان عج و نایب ایشان حضرت امام خمینی ره داشتند. اما سربازان کفر اطاعت پذیری یک انسان کافر و ملحدی چون صدام را داشتند.

ج- رسیدگی به مجروحان و اسرای دشمن قبل از نیروهای خودی توسط رزمندگان اسلام که الهام گرفته از توصیه ائمه و حضرت امام خمینی ره بود. اما سربازان کفر در حین عملیات و عقب نشینی حتی به مجروحان خود نیزاعتنایی نداشتند .

د- کمک رزمندگان اسلام به مردم و آوارگان جنگی طرف مقابل ( کمک به مردم حلبچه)و غارت و چپاول اموال مردم توسط سربازان کفر (غارت در خرمشهر- سوسنگرد-بستان و...)

نتیجه:

هرگاه در جبهه ها بین نیروهای ارتش و سپاه و مردمی وحدت و همدلی ایجاد می گردید و حرکتها و کارها برای خداوند خالص می شد. نصرت الهی نیز سرازیر جبهه ها می گردید. و از جمله این نصرتها ، فتح خرمشهر بود.

سوالات آزمون:

1- نیروهای رزمنده استان یزد قبل از عملیات الی بیت المقدس در کجا مستقر و فرماندهی آنها به عهده چه کسی بود؟

2- چرا حضرت امام فرمودند خرمشهر را خدا آزادکرد؟

3- دیدگاه اسلام و مادی گرایان در خصوص نظامیها چگونه است؟

4- دو دلیل عمده پیروزی رزمندگان اسلام در عملیات الی بیت المقدس کدام است؟

Template Design:Dima Group